STRATEGIC FM FRAMEWORK IN FMO
FACILITY MANAGEMENT ORGANIZATION - FMO
STRATEGIC
FM FRAMEWORK
O ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΓΕΝ. ΔΝΣΗ
ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ (FMO) ΜΕΓΑΛΩΝ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΣΑΣ
Το
σχέδιο στρατηγικής (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ) εστιάζει σε μακρινούς
όρους, σε ανάγκες της μεγάλης εικόνας, καθώς και στην όραση των μετόχων του
οργανισμού.
Επειδή
το νέο σχέδιο στρατηγικής διασυνδέεται με το υφιστάμενο στρατηγικό σχέδιο κάθε
επιχείρησης, μία ευθυγράμμιση είναι κρίσιμη για την επιτυχία.
Οι
γενικοί διευθυντές FMO
θα πρέπει να αρχίζουν την
ανάπτυξη του ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ μέσα από μια βαθιά κατανόηση των αναγκών της
επιχείρησης.
Μέσα
από την υφιστάμενη εσωτερική ανάλυση και των επιχειρηματικών επιταγών, η
εργασία που η σχετική ομάδα ολοκληρώνει, εξ ολοκλήρου, εξαρτάται από τις
συγκεκριμένες ανάγκες του οργανισμού και θα πρέπει να αναφέρεται ταυτόχρονα και
στον στρατηγικό σχεδιασμό και στον σχεδιασμό μεγάλης κλίμακας της επιχείρησης
σας.
Αντίστροφα,
θα πρέπει επίσης, να καθορίζεται η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης των
διευκολύνσεων και η ενόραση, ο σχεδιασμός, καθώς και η θέση σε εφαρμογή των
νέων διευκολύνσεων.
Είναι
αναγκαία μια βαθιά κατανόηση της τρέχουσας κατάστασης, έτσι ώστε να αναλυθούν κατάλληλα
οι ανάγκες και να συγκριθούν οι υφιστάμενες συνθήκες με εκείνες, τις νέες.
Συνήθως,
τα στρατηγικά σχέδια παρέχουν ένα συνδυασμό συστάσεων | προτάσεων που
μεγιστοποιεί την αξία των παγίων ενός οργανισμού.
Ο
διευθυντής FMO
θεωρεί συντελεστές όπως:
1.
Την
αποστολή του οργανισμού.
2. Την επιχειρηματική
όραση.
3. Τον
πολιτισμό και τις αξίες του οργανισμού.
4. Την
τρέχουσα θέση της επιχείρησης και την τρέχουσα βάση των παγίων, της ακίνητης
περιουσίας.
5. Την
ολική κατεύθυνση και τα έργα που έχουν δρομολογηθεί ήδη.
6. Πώς
μπορεί να αλλάξει η επιχειρηματικότητα;
7. Πώς
όλες αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν τις ανάγκες της ακίνητης περιουσίας;
Έτσι
και όλα τα πιο πάνω κατανοηθούν σωστά, τότε λαμβάνεται μια επιχειρηματική προσέγγιση, έτσι ώστε να
αναλύσει τις διευκολύνσεις του οργανισμού και να θέσει χειροπιαστούς στόχους (SMART GOALS), καθώς και την στόχευση των σχεδίων (RIGHT TARGETS) της επιχείρησης.
Η
επιχειρηματική προσέγγιση ανεξάρτητα αν απαιτεί ένα μεγαλύτερο χρονοδιάγραμμα,
παραδίδει στην επιχείρηση μια καθαρή όραση (Your Vision) για το μέλλον, κερδίζει την στήριξη
των εργαζομένων και τέλος βελτιώνει την ολική απόδοση, που με την σειρά της
ενδυναμώνει τα αποτελέσματα | την επιχειρηματική σας ανταγωνιστικότητα.
ΤΑ
ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Η
μέθοδος αναπτύχθηκε από τον Richard Muther
(1973) ώστε να δημιουργεί
αποτυπώσεις εννοηματικού λογισμικού διαδικασιών με μπλοκ. Η μέθοδος με επιτυχία
προσθέτει σύνθετες κατηγορίες δεδομένων μέχρι να δημιουργηθεί ένα σχηματικό
διάγραμμα μπλοκ 2D,
κάνοντας το ένα εργαλείο “From
Strategic
to Tactical”.
1.
Τεκμηριώστε
την παρούσα λειτουργία με διαγράμματα ροής.
2.
Καθορίστε
τις δραστηριότατες και τον ορίζοντα σχεδιασμού με κατάλληλους πίνακες.
3.
Αναπτύξατε
τις σχέσεις δραστηριοτήτων με σχεσιακά διαγράμματα.
4.
Αναπτύξατε
τις απαιτήσεις σας, σε τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας σε ένα φύλλο εργασίας XLS.
5.
Αναπτύξατε
σχηματικές διατάξεις σε μπλοκ.
6.
Αναπτύξατε
μια διάταξη του εξοπλισμού σας σε κατόψεις.
Υ.Γ
Το Hellenic FM Think Tank (!) έχει σαν στόχο να δημιουργήσει προβληματισμό και καινοτόμες λύσεις στην εύρεση, αξιολόγηση και εκπαίδευση εργαζόμενων σε θέσεις ευθύνης όπως η Γενική Διεύθυνση Διευκολύνσεων (FMO) της σύγχρονης επιχείρησης που θα ανταγωνιστεί ισότιμα, στην επόμενη δεκαετία, ανάμεσα τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Η αναφορά στις αρμοδιότητες των Γ.Δ/νσεων που χειρίζονται τέτοια θέματα θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις δυνητικές μορφές, καθώς ανάλογα το τομέα που ενεργοποιείται η επιχείρηση και την οργανωτική δομή που έχει επιλέξει, η αρμοδιότητα για το Facilities Management μπορεί να ανήκει σε Δ/νση Διοικητικού, σε Δ/νση Στεγαστικής Μέριμνας, σε Δ/νση Εγκαταστάσεων, (ή πιο συγκεκριμένα των Κτιριακών Εγκαταστάσεων).
Press here: |
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου